Menadzment proizvoda

05 Nov, 2009

Menadžer proizvoda vs Menadžer prodaje

Menadžer proizvoda — Autor aleks986 @ 17:05
Nekada je menadžer prodaje ( direktor prodaje ) bila jedina osoba zadužena za plasman proizvoda kompanije na tržištu. Međutim poslovna kratkovidost koja se javljala usled zanemarivanja pracenja plasmana proizvoda, i orijentisanosti isključivo na stvaranje i povećanje profita dovela je mnoge kompanije na rub propasti. Najuspešnije kompanije su ovo u međuvremenu shvatile, i svoje poslovanje okrenule novom poslovnom cilju- stvaranju vrednosti! Danas dakle cilj nije profit, već stvoriti vrednost za kupca, a kada se to učini na najefikasniji način, stvoriće se i vrednost za kompaniju. Dakle kupac je taj koji raspolaze vrednošću- novcem, koji je isti spreman da zameni za vrednost koja je njemu potrebna- proizvod ili usluga. Proizvoda je danas mnogo, tržišna utakmica je žustrija nego ikada, a glavni uzrok tome je globalizacija. Planeta je postala malo igralište za toliko igrača, i samo najuspešniji ostaju u prvoj postavi. Upravo su globalizacija i novi uslovi na tržištu doveli do pojave novih radnih mesta u kompanijama, a među njima i mesto Proizvodnog menadžera. On neće samo prodavati, on će i pratiti prodaju, učestvovati u razvoju novih proizvoda, komunicirati sa kupcima, tražiti nove ideje kako biti bolji od drugih... Evolucija tržišta kao nuspojavu daje što bolje prilagođavanje istom, i baš kako je to u prirodi, nakon svake revolucionarne promene, samo organizmi koji se najbolje prilagode opstaju i dalje. 

Komentari

  1. Danas je jako važno znati prodati. Bitno je pratiti šta treba kupcima,potrošačima, kako da se unapredi proizvod...

    Autor iwy — 05 Nov 2009, 21:41


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me

Powered by blog.co.yu